Eurosport

Мартин Чой пак в "24 часа на Льо Ман"

Мартин Чой пак в "24 часа на Льо Ман"
By Eurosport

The 15/04/2017 at 01:06Updated The 15/04/2017 at 02:06

На 15 и 16 април Евроспорт ще излъчи едно от най-големите мотоциклетни състезания в света – „24 часа на Льо Ман“. Тази година на стартовата решетка в надпреварата ще застанат 60 мотора, всеки от които ще бъде управляван от трима състезатели в хода на денонощието. Това е единственото първенство на две колела в което има влизания в бокса, смени на гуми и презареждания.

Както миналата, така и тази година, България ще бъде представена в състезанието от най-добрия български пилот– Мартин Чой, като с „24 часа на Льо Ман“ той ще стартира участието си през този сезон.

Чой е Един от малкото пилоти в историята, успели да карат самостоятелно до финала. През 2016-а той изкара повече от 12 часа абсолютно сам в състезанието и след финала целият боксбе излязъл на алеята, за да го посрещне с аплодисменти. Година по-късно, Чой се завръща на френското трасе, отново върху мотор на BMW. Той ще пилотира за чешкото подразделение на BMW Motorrad, а негови съотборници ще са Михал Фила от Чехия и Юлиан Майер от Австрия. Екипът, който ще се състезава с номер 52, направи серия от тестове през зимата, за да могат пилотите да постигнат компромисен вариант между тримата за настройки, предпочитани гуми и позиция на седалката. Голямата цел на българския пилот е да стигне до финала безаварийно и като се вземат предвид силните способности на машината, ако го направи, вероятно ще е в предните позиции.

Победителите през миналата година SRC Kawasaki 11 отново ще участват, като Фабиен Форе остава в тима. Към него се присъединяват дошлия от "Ямаха" Матю Жине и бившият пилот от Moto GP Ранди де Пюние. Най-силният отбор в историята на Льо Ман е настоящият световен шампион Suzuki Endurance Racing Team. Французите винаги стартират като основни фаворити, но през тази година победата ще е огромно предизвикателство поради две причини. Първо, един от пилотите, Антони Делал, загина след тежка катастрофа по време на тестове, а в последния момент стана ясно, че тимът ще трябва да стартира с миналогодишното „Сузуки”, защото не са пристигнали навреме важни части за дългоочакваната нова версия на модела GSXR1000. Интересно е положението при „Хонда”, където британският Honda Racing Endurance ще се включи с новия модел CBR1000, докато японците от TSR Racing ще заложат на може би по-бавния, но по-сигурен и икономичен предишен модел. По време на предварителните тестове екипът на Yamaha Austria беше най-силен и пилотите Брок Паркс, Марвин Фриц и Кота Нозане ще бъдат сред сериозните претенденти за победа. С другата заводска „Ямаха” ще е френският GMT94, който през последните години трябва да преодолява чудовищно лош късмет. Пилоти ще са Давид Чека, Николо Канепа и бившият пилот от световния шампионат по мотоциклетизъм Майк ди Мелио.