Eurosport

"24 часа на Льо Ман"

"24 часа на Льо Ман"
By Eurosport

The 14/06/2017 at 21:00Updated The 14/06/2017 at 22:00

Тазгодишното издание на най-голямото автомобилно състезание, "24 часа на Льо Ман", ще се проведе на 17 и 18 юни. И отново основни фаворити ще са двата големи производителя "Порше" и "Тойота".

Японците спечелиха първите две състезания от световния шампионат за издържливост на "Силвърстън" и "Спа", а на предварителния тест в Льо Ман, прототипите им окупираха първите три места. Но според повечето специалисти в "Порше" са пренебрегнали началото на сезона за по-добре подготовка за Льо Ман в опит за спечелване на трета поредна победа. Германската марка ще стартира с два автомобила. С номер 1 ще са Нийл Яни, Ник Танди и дошлия от Audi Андре Лотерер, докато с номер 2 ще бъдат Брендан Хартли, Тимо Бернхард и Ърл Бамбър. Така само половината от пилотите в тазгодишния екип бяха част от LMP1 програмата на "Порше" през миналата година и в тренировките ще бъде изключително важно състезателите да се напаснат един към друг и да синхронизират изискванията си към настройките.

За първи път "Тойота" е отборът с три прототипа – колата с номер 7 ще бъде резервирана за Майк Конуей, Камуй Кобаяши и Стефан Саразен. С номер 8 ще са Себастиан Буеми, Антъни Дейвидсън и Казуки Накаджима, докато допълнителният прототип с номер 9 ще бъде управляван от Никола Лапиер, Юиджи Кунимото и трикратния шампион в WTCC Хосе Мария Лопес, който ще направи своя дебют в 24-часово състезание. Екипът на "Тойота" ще се опита да спечели за първи път в историята си след като през миналата година изпусна победата в последната обиколка. Засега не се очаква дъжд, което означава, че дистанционният рекорд ще е под заплаха.

Малките разлики между "Порше" и "Тойота" ще мотивират спринтово темпо през цялата дистанция, а най-голямото предизвикателство ще бъде трафикът, защото към обичайните трудности се добавя това, че тази година, клас LMP2 ще е много по-бърз на правите отсечки заради изпозлването на нови двигатели и шасита и задминаването на по-малките прототипи ще бъде изключително сложна задача.

В клас GT Pro интригата също е сериозна. През миналата година спечели "Форд" с новия си GT модел и американците отново ще са водещи фаворити след като спечелиха на "Силвърстън". По време на основния тест бяха доста бавни, но е вероятно изоставането да е умишлено с цел избягване на опит за изравняване на силите от страна на организаторите. Основните съперници ще са "Ферари" с модела 488 и в по-малка степен "Корвет" с C7R. Автомобилите на "Форд" и "Ферари" ще имат подчертано предимство заради двигателите си с турбина, докато сред марките, използващи атмосферни агрегати ще бъдат "Порше" и "Астън Мартин".

Свободната тренировка и квалификациите ще се проведат на 14 и 15 юни, а стартът на голямото състезание е в събота, 17 юни от 16:00 ч. българско време. Всяка секунда от събитията в Льо Ман, включително цялата 24-часова надпревара, ще се излъчи на живо в ефира на Евроспорт, като прякото включване за развяването на зеления флаг ще започне в 15:00.