За първи път в историята на моторните спортове четирите гиганта на немското автомобилостроене излизат един срещу друг на пистата. Audi и BMW вече натрупаха солиден опит във Формула Е, но в шестия сезон от шампионата за електрически формули срещу тях ще се противопоставят Mercedes и Porsche.
По време на предсезонните тестове резултатите на двата немски производителя бяха меко казано разочароващи. Mercedes и Porsche не са свикнали да бъдат в ролята на догонващи и това едва ли ще продължи дълго. Сребърните стрели инвестират огромни усилия в електрическата мобилност и кампанията във Формула Е ще бъде изведена до успех без значение от цената. Не е изключено дори и програмата във Формула 1 да бъде прекратена, тъй като Тото Волф и компания спечелиха всичко, което може да бъде спечелено, а разходите в шампионата продължават да са също толкова високи както преди, независимо от обещанията на новите собственици от Liberty Media. Формула Е е точно на обратния полюс. Сериите за електрически автомобили печелят все по-голяма популярност, а същевременно бюджетите са приблизително десет пъти по-ниски отколкото във Формула 1.
Именно порази тази причина Porsche обърна окончателно гръб на състезанията по издръжливост и насочи усилията си към Формула Е. При Нийл Яни и Андре Лотерер обаче предсезонната подготовка също бе пълен кошмар. Но и това е съвсем в реда на нещата. Нивото в шампионата става все по-високо, а Porsche е абсолютен новак. Докато Mercedes миналата година трупа опит посредством HWA, то екипът от Вайсах няма никаква основа, върху която да гради кампанията си. Въпрос е обаче единствено на време Porsche да набере инерция и да се включи в битката за титлата.
Formula E
Изравнени сили във Формула Е преди завръщането в Ню Йорк
09/07/2021 AT 07:39
При това масирано присъствие на немски производители във Формула Е, прословути с технологичната си мощ и методологична прецизност , е странно как могат да виреят и други компании. И то доста успешно! Френско-китайското партньорство между DS и Techeetah демонстрира през миналия сезон, че няма невъзможни неща. Жан-Ерик Верн стана първият двукратен шампион в историята на Формула Е, а ръководеният от Марк Престън екип направи дубъл, печелейки и отборната титла. Няма причина DS Techeetah да не се бори отново за първото място и именно това провокира Антонио Феликс да Коща да напусне заводския екип на BMW и да стане съотборник на шампиона Верн.
В Jaguar също са по жадни от всякога за успех. Мич Еванс спечели първата победа за британския тим в Рим, а Алекс Лин демонстрира, че проблемите от първата половина на сезона са следствие от слабата форма, в която се намира Нелсиньо Пикет, а не резултат от компромисната задвижваща система. Британецът обаче не поднови договора си с Jaguar и на негово място в отбора влиза заводският пилот на Ferrari от състезанията по-издръжливост Джеймс Каладо.
Каладо е един от състезателите, които ще трябва да избират между WEC и Формула Е в средата на март, тъй като еПри на Саня съвпада с “1000-та мили на Сибринг”. В същата ситуация се намира и Себастиан Буеми. Очакванията на Nissan за предстоящия сезон са огромни и ако те бъдат оправдани, то швейцарецът може да откаже на Toyota, за да се бори за титлата във Формула Е. Въпросът е доколко преходът от задвижваща система с два електромотора към конвенционална с един ще се отрази върху скоростта на японците. Лекотата, с която те приеха забраната на ФИА за използване на системи с два електродвигателя, предполага, че ръководеният от Микаел Каркамо екип е взел отдавна решението да мине към конвенционално задвижване и това не би трябвало да се отрази върху крайното представяне на отбора.
Не изключвайте от сметките и Mahindra. Индийският тим винаги намира сили и средства, за да се бори рамо до рамо с големите производители, особено в началото на сезона. И тази година едва ли ще направи изключение. ZF е новият стратегически партньор на Дилба Гил и компания при подготовката на задвижващата система, което е гаранция за резултати. Същевременно пилотската линия остава непроменена, което означава скорост в лицето на Паскал Верлайн и постоянство при Жером д’Амброзио.
В Mahindra винаги са се адаптирали бързо към новостите, а в шестия сезон това отново ще е фактор, независимо от факта, че автомобилът остава непроменен. За сметка на това спортният правилник търпи съществени корекции, които връщат значимостта на стратегията във Формула Е. Пазенето на електроенергия отново ще е най-голямото предизвикателство за пилотите, а за зрелището ще отговаря атакуващият режим, който вече е с максимална мощност от 235 кВт срещу 225 кВт в предходния сезон.
Съществени промени има и в календара. Формула Е влиза за първи път в Сеул и Джакарта, а Лондон се завръща в шампионата, но този път с уникалната писта в Excel Center. Двете състезания в британската столица ще сложат точка на сезона, който започва още този уикенд в Риад, Саудитска Арабия. По традиция Евроспорт ще излъчва на живо и четиринайсетте надпревари, както избрани квалификации, които ще бъдат гарнирани с обзорните предавания преди и след всеки кръг. Успоредно с това уеб плеъра на Евроспорт отново ще ви даде възможност да следите развитието на целия състезателен уикенд, включително и на свободните тренировки, и то без прекъсвания за реклами.
Formula E
Формула Е заменя градските трасета с традиционна писта
24/04/2021 AT 08:13
Formula E
Формула Е продължава с пълна сила в Рим
09/04/2021 AT 09:44