Макар и със солидна доза закъснение, сезонът във Формула Е продължава. Въпреки COVID-19 Италия отваря границите си за най-бързо развиващия се моторспорт шампионат на планетата и Рим ще бъде домакин на следващите два кръга.
Пистата в емблематичния квартал на Мусолини „ЕУР“ е променена съществено, въпреки че винаги е била сред любимите трасета на пилотите. Само 20% между двете конфигурации се припокриват, което означава, че за отборите това е напълно ново предизвикателство.
Използването на градските зони не е ново предизвикателство за организаторите на Формула Е, но е отдавна забравено. Последния път, когато шампионатът за електрически формули използваше улично трасе, бе през лятото на 2019 г. в Берн, Швейцария. Ето защо стартът в Рим е толкова важен за цялата екосистема на Формула Е, тъй като връща електрическите серии към базовата концепция за надпревари в най-натоварените градски зони.
Formula E
Изравнени сили във Формула Е преди завръщането в Ню Йорк
09/07/2021 AT 07:39
След драматичния уикенд в Саудитска Арабия Mercedes и победителят от първия кръг Ник де Врийспоемат към Вечния град като абсолютни фаворити. Ако не беше инцидентът на Едоардо Мортара преди второто състезания в Ед-Дирия, германците щяха да оглавяват отборното класиране, а не Jaguar. Новото попълнение в британския тим Сам Бърд се възползва от проблемите на Mercedes и Venturi, за да се пребори за първото място във второто състезание на територията на Саудитска Арабия и да счупи поредния рекорд. Бърд е единственият състезател в историята на Формула Е, който е печелил във всички седем сезона.
Въпреки вътрешноотборните конфликти DS Techeetah продължава да е водещият претендент за титлата. Настоящите шампиони ще участват в Рим с новата си задвижваща система, което може да е минус в първото състезание, но в дългосрочен план трябва да ги върне в челото, където в момента се намират Mercedes и Jaguar.
Вицешампионите от миналата година Nissan бяха неприятната изненада в началото на сезона и вероятно това ще се повтори в Рим, тъй като Себастиан Буеми и Оливър Роуланд няма да разполагат с новата задвижваща система на японската компания. Тя е хомологирана, но заради проблеми с доставчиците и тежката логистика нейният дебют ще бъде отложен вероятно за еПри на Монако.
Dragon Penske също се отказа от първоначалните планове за дебют на Penske EV-5, но причината е различна. Силното представяне на американския тим в Саудитска Арабия дава възможност на екипа на Джей Пенске да задържи промяната и да натрупа повече информация за новата задвижваща система преди да я приведе в бойна готовност.
Наскоро Porsche обяви официално, че се ангажира с третата генерация автомобили във Формула Е, което гарантира дългосрочната програма на немския тим, но въпреки това настроението в отбора не е особено добро след слабите резултати в Саудитска Арабия. Андре Лотерер и новото попълнение Паскал Верлайн обаче формират една от най-силните пилотски двойки и ако Еймил Линдзи им предостави силен автомобил, могат да объркат сметките на фаворитите. Именно в Рим Лотерер бе само на крачка от победата през 2019 г., но Мич Еванс направи изпреварването на сезона, за да донесе първия успех на Jaguar.
И този уикенд Евроспорт ще ви направи свидетели на най-интересни моменти от Формула Е. Може да гледате на живо всички тренировки, квалификации и състезания благодарение на Eurosport Player. В събота Евроспорт 2 ще излъчи пълен запис от квалификацията и състезанието от 21:30, а неделната еПри на Рим ще се излъчва в ефира на Евроспорт 1, като прякото предаване започва в 13:30. Квалификацията започва 30 минути по-рано.
Formula E
Формула Е заменя градските трасета с традиционна писта
24/04/2021 AT 08:13
Formula E
Седмият сезон във Формула Е започва в Саудитска Арабия този уикенд
24/02/2021 AT 10:59