Eurosport

Рали "Дакар" дава началото на моторните спортове през 2019 по Евроспорт

Рали "Дакар" дава началото на моторните спортове през 2019 по Евроспорт

The 31/12/2018 at 18:16Updated The 31/12/2018 at 19:18

Надпреварата "Africa Eco Race" отново ще прави компания на най-голямата рали надпревара

Една от най-големите традиции на Евроспорт е отразяването на маратонското рали "Дакар". Традицията ще остане непокътната и през 2019 - на седми януари ще бъде излъчен първият репортаж, а всеки ден до големия финал зрителите ще имат възможност да наблюдават 30-минутен обзор на най-важните събития за деня. През този сезон всички етапи ще са в Перу, което гарантира рекордно количество пясък и дюни.

От 07/01 до 11/01 репортажите ще започват в полунощ с фиксиран начален час, на 12/01 предаването ще започне в 00:15, а от 13/01 стартират дните в които обзорите ще бъдат в 00:30 (в редки случаи малко по-късно в зависимост от завършека на двубоите от снукър турнира "Мастърс"). Последният ден е 17/01, а на 18/01 от 00:30 ще стартира цялостно обобщение на ралито.

Общо 334 машини ще бъдат на старт, 5000 км ще бъдат преминати, а от тях около 3000 ще бъдат състезателни. Въпреки оттеглянето на Peugeot, Себастиян Льоб се завръща с частен автомобил на френската марка. Заради лека промяна в правилата, която ограничава позволените размери, Льоб ще пилотира версията на Peugeot от 2017 година. Целта на великият състезател е да спечели първата си победа след като досега водеше всяка година, но срещаше проблеми заради повреди или собствени грешки. Екипът на Toyota ще заложи на Жиниел Де Вилиерс, Насър Ал Атия и Бернхард Тен Бринке. Безспорно най-големи фаворити ще бъдат пилотите на MINI. Ръководеният от Свен Квант отбор на X-Raid инвестира много време и финансови средства в развойната дейност на бъги версията на MINI. През последните няколко месеца, повечето пилоти на Peugeot преминаха към X-Raid - такава беше съдбата на Сирил Депре, 13-кратния победител Стефан Петерхансел и настоящият шампион Карлос Сайнц, който имаше и водеща роля в разработването на бъгито. Към тях ще се присъединят Нани Рома и Якоб Пржигонски.

При мотоциклетистите отново ще има безпощадна конкуренция. Три производителя ще спорят за титлата като KTM ще разчита на Сам Съндърланд, Тоби Прайс и Матиас Валкнер. Honda ще е с Хуан Бареда, Паоло Гонсалвеш и Кевин Бенавидес, докато Yamaha отново ще бъде с по-малки шансове заради по-скромния си бюджет и пилоти Адриен Ван Беверен и Ксавие Де Султре. При камионите големият дуел ще е между Kamaz и De Rooy Iveco, воден от Херард Де Рой. Руснаците ще заложат на Едуард Николаев, Айрат Мардеев, Дмитри Сотников и Андрей Каргинов. Допълнителна интрига ще създават Сиархей Виязович с Maz и бившият победител Алеш Лопрайс със собствен камион.