Eurosport

Световният шампионат по издръжливост се завръща в Сибринг след седем годишно отсъствие

Световният шампионат по издръжливост се завръща в Сибринг след седем годишно отсъствие

The 11/03/2019 at 22:32Updated The 11/03/2019 at 23:33

Прототипите на Toyota са основни фаворити, но в другите класове битката е абсолютно отворена

След четиримесечна пауза Световният шампионат по издръжливост отново набира сили! Американската писта „Сибринг” ще посрещне екипажите за първото осемчасово състезание в историята на WEC.

„Сибринг” не е нова писта за WEC. През 2012 година легендарната дванайсетчасова надпревара на американското трасе постави началото на Световния шампионат по издръжливост. Алан Макниш, Том Кристенсен и Ринадло Капело спечелиха първото състезание в историята на сериите, които девет години по-късно се завръщат там, където всичко започна. Този път обаче WEC няма да заимства „12-те часа на Сибринг” от шампионата на IMSA, а организира собствено състезание в рамките на същия състезателен уикенд. „1000-та мили на Сибринг” ще се проведе в петък и ще определи победителя в шестия кръг от „суперсезона”.

В LMP1 категорията е ясно, че победата ще отиде в ръцете на Toyota. ФИА и ACO постоянно се опитват да изравнят силите между хибридния TS050 на японците и бензиновите прототипи на частните отбори, но напразно. Разликата продължава да бъде огромна и статуквото няма да се промени и на „Сибринг”. Майк Конуей загатна за това още по време на тестовете, след като постави неофициален рекорд на трасето с най-бързата си обиколка.

Дори и двата екипажа на Rebellion, които от началото на сезона са най-сериозните съперници на японците, могат да се надяват единствено технически проблеми или пилотски грешки да спрат устрема на двата заводски прототипа. Добрата новина е, че вероятността за подобни събития съвсем не е малка, защото разликата между лидерите на Toyota 8 Фернандо Алонсо, Казуки Накаджима и Себастиан Буеми и техните преследвачи от Toyota 7 Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Хосе Мария Лопес е само пет точки. Това означава, че реверанси между двата екипажа няма да има и че борбата ще бъде ако не до последния метър, то поне до последния бокс.

Във втората по сила категория също е много заплетено. Габриел Обри, Хо-Пин Тунг и Стефан Ришелми спечелиха с Jackie Chan DC Racing три от петте състезания този сезон, но само на десет точки зад тях са представителите на Signatech Alpine Нико Лапиер, Пиер Тирие и Андре Неграо. За съжаление третите във временното класиране – Джазмен Джаафар, Набил Джефри и Веирон Тан, които са едва на четири точки зад победителите от „24-те часа на Льо Ман”, трябваше да напуснат предварително битката за титлата. Спонсорите на малайзийския екипаж не са постигнали споразумение с Jackie Chan DC Racing и за старта на „Сибринг” прототипът на Oreca със стартов номер 37 ще бъде поверен на Дейвид Хайнемайер Хансон, Джордан Кинг и Уил Стивънс.

За съжаление в най-оспорвания клас сякаш всичко е решено. Пилотите на Porsche в GTE Pro Микаел Кристенсен и Кевин Естре натрупаха брутален аванс във временното класиране благодарение на двете победи и трите подиума. Ако двамата продължат изумителната серия и на „Сибринг”, дори и бонус точките от „24-те часа на Льо Ман” няма да помогнат статуквото да се промени. Porsche разполага с много надежден и бърз автомобил, което в комбинация с перфектното представяне на двамата пилоти праща екипажите на Ferrari, BMW, Aston Martin и Ford директно в групата на аутсайдерите що се отнася до борбата за титлата. Единствено отпадане на Кристенсен и Естре може да върне интригата преди последните два старта на „Спа-Франкоршан” и в Льо Ман.

Победителят в „1000-та мили на Сибринг” ще си тръгне от Флорида с 32 точки, а не с 25, което прави надпреварата ключова за всяка една категория, дори и за GTE Am. Лидерите от Team Project 1 разполагат с 20 точки аванс пред пилотите на Aston Martin Педро Лами, Пол Дала Лана и Матиас Лауда. Немският тим обаче е в много трудна ситуация преди надпреварата на „Сибринг”, тъй като по време на тестовете автомобилът на Йорг Бергмайстер избухна в пламъци. Новото шаси ще бъде готово навреме, но загубеното време за подготовка неминуемо ще се отрази върху представянето на целия екипаж.

И тази година Евроспорт ще ви направи свидетели на най-интересните моменти от Световния шампионат по издръжливост. Надпреварата на „Сибринг” е сред водещите акценти в програмата за март, като тя ще се излъчва от старта до финала. Началото на живото предаване е в петък от 21:45.