За първи път от 1968 година24 часа на Льо Ман ще се проведе през септември, но Евроспорт отново ще ви представи цялата битка в своя ефир. 88-то издание на великата френска надпревара е и последният ни шанс да се насладим на величествените LMP1 хибридни прототипи. Преди дебюта на хиперкар концепцията догодина, този уикенд ще бъде лебедовата песен на хибридния прототип Toyota TSO50, който отдава близо 1000 к.с. и се задвижва чрез четирите колела. Една златна ера, започнала през 2008 година с дизеловите войни между Audi и Peugeot, преминала през хибридната революция с допълнителното участие на Porsche отива към своя край, за да отвори пътя на нова епоха, която ще започне с идването на хиперкар прототипите и ще продължи с добавянето на платформата LMDh.
Toyota ще преследва трета поредна победа, а прототипът със седми номер (Кобаяши, Лопес, Конуей) ще търси първи успех след като миналата година изпусна сигурен триумф в последния час заради неработещ сензор за налягането на гумите. Другият автомобил ще бъде поверен на Себастиан Буеми, Казуки Накаджима и Брендан Хартли, който заменя Фернандо Алонсо. През последните две години късметът е изцяло на страната на номер 8, но в подготвителното състезание на пистата Спа именно този прототип имаше проблеми с хибридната система и победата отиде при седмицата. Основната конкуренция за Toyota ще бъде в лицето на Rebellion, които ще участват в последния си Льо Ман. С двигател на Гибсън и шаси на Орека, двата прототипа ще разчитат на Бруно Сена, Густаво Менезес и Норман Нато в кола номер 1, а с номер 3 ще са Луи Делетра, Натаниел Бертон и бившият шампион Ромен Дюма. За ByKolles ще пилотират Том Дилман, Оли Уеб и легендата на DTM Бруно Спенглер, но въпреки силната пилотска линия, очакванията към екипа на Колин Колес не са големи.
В клас LMP2 битката както обикновено ще е изключително ожесточена. Миналогодишните победители от Signatech Alpine градят бъдеще в топ категорията, така че това ще е последен шанс за успех тук. Новото попълнение Тома Лоран ще сподели волана с Андре Неграо и Пиер Раг, а най-голяма конкуренция се очаква от G-Drive (Жан-Ерик Верн, Микел Микелсен и собственика Роман Русинов), които сякаш всяка година са уручасани да не спечелят, въпреки високото си темпо, както и United Autosports, които доминират в WEC и ELMS. Екипът на Ричард Дийн и Зак Браун разполага с две машини, което е рядкост за този клас. Сред претендентите са екипите на Jota, Rasing Team Netherland, Jackie Chan DC Racing, Cool Racing и Dragonspeed, като са възможни и много изненади.
Моторни Спортове
Eurosport сключи ново партньорство с PURE ETCR за предстоящия сезон в шампионата
19/01/2021 AT 22:53
В GTE Pro има сериозно намаляване на участниците, но екипите с възможност за победа остават страшно много. Миналогодишните победители от AF Corse Ferrari ще се опитат да попречат на Porsche да ознаменуват новия си автомобил 911 RSR-19 с победа, а Aston Martin ще преследват първи успех от 2017 и първи за актуалната версия на Vantage. Колорит към състезанието ще добави и американският частен тим от Хюстън Risi Competizione. В клас GTE AM силите са изключително изравнени, а на старта ще застанат 22 автомобила, представящи марки като Porsche, Ferrari и Aston Martin
Първата свободна тренировка няма да бъде заснета от организаторите на 24 часа на Льо Ман, но всички събития от втората сесия нататък ще бъдат пряко в ефира на Евроспорт.
17/09 – Втора тренировка и квалификация – 15:00 по Евроспорт 2
17/09 – Трета тренировка – 20:50 по Евроспорт 1
18/09 – Четвърта тренировка – 10:50 по Евроспорт 1
18/09 – Хиперпол – 12:15 по Евроспорт 1
19/09 - Загрявка – 11:20 по Евроспорт 1
19/09 – Пътят към Льо Ман – 12:00 по Евроспорт 1
19/09 – Интро - 14:30 по Евроспорт 1
19/09 – Старт – 15:15 по Евроспорт 1
Цялото състезание ще бъде излъчено по Евроспорт 1 и маратонското включване ще приключи в неделя в 16:00. Зад микрофона ще бъдат Емилиян Стойков, Борислав Петров, Житомир Пенаков и Георги Иванов.
Моторни Спортове
Голямото завръщане е факт!
18/09/2020 AT 07:16
Моторни Спортове
Започва седмицата на моторните спортове
08/06/2020 AT 09:38