Новият сезон в световния Супербайк шампионат започва в края на тази седмица с кръга в Австралия на пистата „Филип Айлънд“. Голямата новост ще бъде променения формат – за първи в 32-годишната история на клас Супербайк, бройката състезания за един уикенд нараства от досегашните две на общо три. Освен обичайните надпревари в събота и неделя следобед, ще се проведе и спринтова надпревара с продължителност от десет обиколки, която ще двата точки на първите девет и ще определя първите девет на стартовата решетка за неделното състезание (останалите ще стартират в оригиналния квалификационен ред). А колоната за съботната надпревара ще бъде определяна от квалификацията, която ще се провежда в събота сутринта и също ще има различен формат. Сесията ще продължава 25 минути, като всеки пилот ще разполага с неограничен брой обиколки и една квалификационна задна гума. Всички участници ще имат право да се включат в сесията. Така с три състезания на уикенд и общо 39 надпревари, заедно с 25-минутния суперпол, тазгодишният световен шампионат ще бъде най-продължителния в историята.
Основният фаворит за титлата отново ще бъде Джонатан Рей, който взе трофея през последните четири години и счупи всички рекорди в Супербайк. Във интервютата преди началото на сезона, Рей твърдеше, че мотивацията му не е пострадала, тъй като за него по-голяма движеща сила от желанието да печели и страхът от загубата. Шампионът ще може да се възползва и от новостите на неговото Kawasaki, което ще разполага с по-силен двигател, който трябва по-добре да компенсира ограниченията в максималните обороти. Представителят на Северна Ирландия, който през зимата се върна отново да живее в родния си град, Белфаст, смята, че отборната атмосфера през новия сезон ще бъде много по-добра след напускането на Том Сайкс с когото Рей въобще не се разбираше. На мястото на шампиона от 2013 идва настоящият първенец в първенството на Великобритания – Лион Хаслам. Той никога не е печелил титлата на световната сцена и трябва да свиква с нов състезателен инженер, но комбинацията между неговия опит и силата на Kawasaki превръщат Хаслам в още един от претендентите за световната титла. А Сайкс ще води атаката на BMW, заедно с последния шампион в историята на Суперсток 1000, Маркус Райтербергер. Това ще бъде първо заводско участие на баварците от шест години насам, а специалистите очакват най-голямата спънка пред BMW да бъде решението да се използва собствена електроника, вместо продукт на Magnetti Marelli или друга фирма от бранша.
Огромни промени има и в отбора на Ducati, тъй като за първи път марката от Болоня няма да използва мотор с два цилиндъра. Новото Panigale V4обнадеждава с огромен потенциал, но предварителните тестове показват, че за отключването му ще е нужно време. Впечатление прави фактът, че новодошлият пилот от Moto GP, Алваро Баутиста, е доста по-бърз в изпитанията от опитния вицешампион Чаз Дейвис. Причините са няколко: Дейвис претърпя операция на ключицата през зимата, а в началото на годината стана жертва на падане, което доведе до възобновяване на стара травма в гърба, заради което уелсецът пропусна някои от дните за подготовка. Също така, Дейвис трябва да свиква с нов състезателен инженер, докато Баутиста получи правото да доведе част от екипа с който работеше в Moto GP. Мотоциклетът Panigale V4 е първата супербайк машина с крила, което е позволено, тъй като и серийната версия ги притежава. Баутиста има опит с пилотиране на мотор с крила от Moto GP и вероятно това също му помага да е по-бърз от Дейвис. На този етап, Баутиста и Алекс Лоус от екипа на Yamaha са единствените пилоти, които спорят с Рей на тестовете, макар че темпото на Том Сайкс става по-добро сесия след сесия.
Супербайк
Ще приключи ли царуването на Джонатан Рей?
28/02/2020 AT 12:31
Отборът на Yamaha e единствен от водещите без никакви промени. Все още пилоти са Алекс Лоус и Михаел ван дер Марк, а развойната дейност на екипа не спира, въпреки че за този мотоциклет започва четвърти сезон. След като миналата година Yamaha започна да печели дори двойни победи, очакванията през 2019 са за повече постоянство и пилоти на марката в топ 3 във всеки един старт. Yamaha ще разполага и с втори отбор под формата на GRT Racing, който залага на опитния Марко Меландри и победителят в Суперспорт за миналата година – Сандро Кортезе. Между временно, доста несигурно е положението в Honda. В края на миналия сезон, отборът на Ten Kate изпусна партньорството с японците, тъй като за първи път от 2002 година, Honda ще заложи на заводско участие. Фабриката ще си партнира с Moriwaki и Althea, а пилоти ще бъдат бившите британски шампиони Лион Камие и Риюичи Кионари, който се завръща след шест годишно отсъствие. Развитието на мотора започва от начало и на предварителните тестове ясно се видя, че пред отбора има изключително много работа.
Общо 14 шампиони от различни първенства ще се наредят на стартовата решетка тази седмица. Както обикновено, всяко едно състезание от първенството в клас Супербайк ще бъде излъчено директно в ефира на Евроспорт 1, Евроспорт 2 или онлайн платформата Eurosport Player. Ще продължат и предаванията, посветени на клас Суперспорт, където Лука Махия премина към редиците на Kawasaki, а Ранди Круменахер и Жул Клузел ще се опитат да запазят победната серия на Yamaha.
Битката започва тази седмица в Австралия с първо пряко предаване в 03:15, петък срещу събота, когато започва суперпол квалификацията.
Календар:
Австралия – Филип Айлънд (23 и 24 февруари)
Тайланд – Бурирам (16 и 17 март)
Испания – Моторланд Арагон (6 и 7 април)
Холандия – Ассен (13 и 14 април)
Италия – Имола (11 и 12 май)
Испания – Херес (8 и 9 юни)
Италия – Мизано (22 и 23 юни)
Великобритания – Донингтън Парк (6 и 7 юли)
САЩ – Лагуна Сека (13 и 14 юли)
Португалия – Портимао (7 и 8 септември)
Франция – Маникур (28 и 29 септември)
Аржентина – Сан Хуан Виликум (13 и 13 октомври)
Катар – Лосаил (25 и 26 октомври)
Супербайк
Супербайк отново по Евроспорт
22/03/2018 AT 20:11
Супербайк
Гран При на Катар
03/11/2017 AT 02:57