Eurosport

Фернандо Алонсо търси втора титла в 24 часа на Льо Ман

Фернандо Алонсо търси втора титла в 24 часа на Льо Ман

The 10/06/2019 at 12:34Updated The 10/06/2019 at 13:38

Общо 14 бивши пилоти от Формула 1 и множество бивши предишни победители 24 часа на Льо Ман ще се включат в тазгодишната надпревара

След едногодишно чакане отново се настройваме за най-голямото автомобилно състезание в света. През този уикенд ще се проведе 87-то издание на 24 часа на Льо Ман, а европейският спортен лидер ще ви предложи цялата надпревара по Евроспорт 1, докато платформата Eurosport Player ще излъчи битката без рекламни прекъсвания. Събитията започват още в сряда с единствената свободна тренировка и първата квалификация, а стартовата решетка ще бъде оформена в четвъртък, когато ще се проведат последните две квалификации.

Основният фаворит за победата отново е Toyota, която ще разчита на два прототипа – номер 7 с Камуй Кобаяши, Майк Конуей и Хосе-Мария Лопес, както и миналогодишните победители с прототип номер 8 – Себастиян Буеми, Казуки Накаджима и двукратният шампион във Формула 1, Фернандо Алонсо. Би трябвало през тази година да е по-трудно на японския производител, защото минималното тегло бе увеличено с 10 килограма до 888 кг, а предимството в продължителността на периода между презареждания от две обиколки намалява до само един тур. Все пак е безспорно, че Toyota остава хегемон в стартовия лист заради размерите на програмата си и наличието на повече от 1000 к.с. мощност.

Най-големи шансове от частните прототипи в LMP1 имат Rebellion и SMP Racing. Британският тим ще разчита на пилоти като Бруно Сена, Андре Лотерер и Нийл Яни, докато руснаците залагат на Сергей Сироткин, Витали Петров, Стефан Саразен и бившият пилот на McLaren Щофел Вандорн, който дебютира в Льо Ман и замества Дженсън Бътън. Британецът няма да може да се включи в състезанието, тъй като съпругата му ще ражда всеки момент, вероятно по време на самата надпревара.

Най-многобройният клас, LMP2, отново ще бъде решен от това кой какви технически проблеми ще има и как ще ги реши. Тимът на Signatech Alpine (Никола Лапиер)води в световния шампионат след като спечели миналогодишния Льо Ман, но само четири точки по-назад са пилотите на Jackie Chan DC Racing. Сериозни шансове за победа имат и американските отбори Dragonspeed (Антъни Дейвидстън и Пастор Малдонадо)и United Autosport (Пол Ди Реста, Филипе Албукерке), собственост на Зак Браун, който ръководи и McLaren във Формула 1. В този клас никога не трябва да бъде подценяван и прототипа на Роман Русинов, спонсориран от G-Drive, който спечели през миналата година, но в последствие беше дисквалифициран. Русинов се завръща с идеята за реванш, а топ пилот на машината с номер 26 ще бъде звездата от Формула Е и Формула 1, Жан-Ерик Верн.

През 2018 година Porsche размаза конкуренцията в клас GTE-Pro, но тогава излизането на колата на сигурността опорочи битката. Стискаме палци за по-равностойна битка през 2019, а очакванията са Porsche отново да се бори за победата, заедно с традиционните съперници от Ferrari и първенците в последните два кръга от WEC, Aston Martin. Огромен ще бъде залога за Ford иBMW, тъй като това ще бъде прощално участие за заводската им програма, докато Corvette отново се концентрира върху шампионата на САЩ, но все пак ще се опита да се върне в кръга на победителите.

Деветкратният победител в Льо Ман, Том Кристенсен, отново ще бъде главен анализатор на Евроспорт и ще се включва в прякото предаване на всеки два часа със своето мнение за ставащото на пистата. Коментатори ще са Емилиян Стойков, Борислав Петров, Житомир Пенаков и Георги Иванов.

12/06 – 17:45 – свободна тренировка (начало в 17:00 по Eurosport Player)

12/06 – 22:50 – първа квалификация

13/06 – 19:50 – втора квалификация

13/06 – 22:15 – По пътя към Льо Ман

13/06 – 22:50 – трета квалификация

15/06 – 09:55 – загрявка

15/06 – 15:00 – на стартовата решетка с Том Кристенсен

15/06 – 16:00 – старт на 24 часа на Льо Ман

16/06 – 16:00 – финал на 24 часа на Льо Ман, награждаване и финални анализи