Eurosport

Седем различни марки в автомобилния шампионат WTCR през 2019 година

Седем различни марки в автомобилния шампионат WTCR през 2019 година

The 03/04/2019 at 11:51Updated The 03/04/2019 at 14:08

Форматът ще включва една надпревара в събота, заедно с квалификация и две състезания в неделя

Световната купа за туристически автомобили навлиза едва във втория си сезон, но на стартовата решетка в Маракеш този уикенд ще застанат седем от световните шампиони на ФИА. Конкуренцията е неописуема, а прогнозите – напълно безсмислени, тъй като всеки има шанс да се бори не само за победата, но и за шампионското отличие.

Габриеле Таркуини навърши 57 години тази пролет и въпреки това е сред водещите претенденти за титлата, след като миналия сезон спечели голямата битка с Иван Мюлер. Ветеранът отново ще кара за екипа на BRC Hyundai, който го направи шампион миналата година, докато Мюлер ще е водещият пилот на новаците от Cyan Racing. Определението „новаци”едва ли е особено удачно в случая, тъй като шведският тим отговаряше за кампанията на отборните шампиони от Yvan Muller Racing миналия сезон и същевременно продължава да е официален препаратор на Geely Group Motorsport. Автомобилът обаче е напълно нов – компактният седан Lynk & Co 03 разполага с всичко необходимо, за да е в челото на колоната, което в комбинация със звездната пилотска линия е гаранция за успех. Партньори на Мюлер през настоящият сезон ще бъдат племенникът му Ян Ерлаше, шампионът в WTCC за 2017 г. Тед Бьорк и легендата Анди Приоул, който има зад гърба си три титли в WTCC.

И като става дума за шампиони, няма как да пропуснем абсолютния рекордьор в Световния шампионат по рали крос Йохан Кристоферсон. През миналия сезон 30-годишният швед спечели всички стартове с изключение на един, за да грабне втората си поредна титла, а успоредно с това триумфира и в Скандинавския шампионат за туристически автомобили. При подобна заявка и с подкрепата на Sebastien Loeb Racing Кристоферсон неминуемо влиза в категорията на фаворитите, където е и неговият съотборник Роб Хъф. Двамата ще водят атаката на VW в WTCR, а Меди Бенани и Бянямин Льойхтърще бъдат техни оръженосци.

Не подценявайте и Audi. Leopard Racing Team запазва пилотската си линия непроменена, а Гордън Шедън и особено Жан-Карл Верней демонстрираха миналия сезон, че когато пистата е подходяща за Audi RS3 LMS TCR, победата е напълно постижима цел. Фредерик Вервиш и Comtoyou също могат да объркат сметките на фаворитите.

Другата прекрасна новина в началото на 2019 г. е, че Тиаго Монтейро се завръща с пълна сила. Португалецът изпусна титлата в WTCC през 2017 г. след онзи жесток инцидент по време на тестовете на „Каталуня” и прекара близо дванадесет месеца извън пистата заради проточилото се възстановяване. Въпросът е доколко автомобилът на Hondaв комбинация с новия за WTCR екип на KCMG ще му позволят да разгърне неоспоримия потенциал. При другият представител на Honda – Munich Motorsport, колебания няма. Естебан Гериери и новият му съотборник Нестор Жиролами може да не се борят за победи във всеки един старт, но при всяка възможност ще са в битката за подиума.

WTCR направи това, което на WTCC не се удаваше през последните години – събра страхотни пилоти, като всеки има реален шанс за титлата. Календарът също се разраства. Настоящият сезон ще завърши на пистата „Сепанг” в Малайзия и то чак на 15 декември. И за да бъде екшънът гарантиран по време на целия състезателен уикенд, новият правилник дава точки и за двете квалификации, а трите надпревари ще имат абсолютно еднаква тежест.

Маракеш отново ще приветства отварящия кръг в Световната купа за туристически автомобили, а Евроспорт отново ще ви направи свидетел на всеки запомнящ се миг от шампионата. Започваме в събота от 18:30 с първата надпревара за сезона, а в неделя ще предаваме на живо както квалификацията от 13:00, така и двете състезания с начален час отново 18:30.