След екшъна на уличната писта в Макао Световната купа за туристически автомобили навлиза в непозната територия. Пистата „Сепанг” в Малайзия ще домакинства за първи път подобна надпревара, като на нея се пада и честта да определи шампиона за 2019 година.
Четирима са пилотите, които имат теоретичен шанс за титлата. Лидер е състезателят на BRC Hyundai Норберт Михелис, който поема към Куала Лумпур с преднина от осем точки спрямо втория Естебан Гериери (ALL-INKL Honda). Lynk & Co и официалният им партньор Cyan Racing обаче са фаворити в битката за индивидуалното отличие, тъй като държат в ръцете си два жокера – четирикратния шампион в WTCC Иван Мюлер и носителя на трофея за 2017 г. Тед Бьорк.
Шансовете на шведа са единствено теоретични. И то не заради пасива спрямо Михелис. Бьорк изостава с 28 точки, а максимумът, който може да бъде спечелен в Малайзия, е 85. Проблемът за Бьорк е, че ръководството на Lync & Co реши още в Макау, че само един от четиримата състезатели на китайската компания ще се бори за титлата и това е Мюлер. Останалите трима са негови помощници.
WTCR
Старт на сезона в WTCR
04/06/2021 AT 14:43
Именно благодарение на отборната тактика Мюлер спечели две от трите надпревари в Макао и вече изостава само на десет точки спрямо лидера Михелис. При положение че и тримата му съотборници се намират в страхотна форма и че Lynk & Co е най-бързият автомобил в края на сезона, то французинът има най-голям шанс в предстоящата битка на „Сепанг”.
В отборното класиране интригата е далеч по-малка. Cyan Racing Lync & Co се откъсна на 73 точки спрямо BRC Hyundai N Squadra Corse и единствено чудо може да отнеме първото място на китайско-шведския тандем. VW и Sebastien Loeb Racing са без шансове за титлата, но за тях надпреварата на „Сепанг” има огромен символичен заряд, тъй като това ще е последен старт за Golf GTI TCR като заводски автомобил. От 2020 г. немската компания ще участва единствено в шампионати, които имат пряка връзка с електрическата мобилност, в резултат на което програмата в WTCR ще бъде прекратена.
Състезателният уикенд в Малайзия ще има по-различен формат от стандартното, тъй като WTCR споделя пистата с шампионата по издръжливост на FIM. Тренировките и двете квалификации са в петък, а трите надпревари са в неделя. Последната от тях ще бъде в тъмната част от денонощието и ще използва монтираната наскоро осветителна система на „Сепанг”. По традиция Евроспорт ще ви направи свидетели на най-вълнуващите моменти от състезателния уикенд, като тренировките и квалификациите в петък ще може да следите в Eurosport Player, а трите състезания ще бъдат излъчени на живо в ефира на Евроспорт 1 в неделя.
WTCR
Завръщането на WTCR
11/09/2020 AT 14:20
WTCR
Неповторимата „Нордшлайфе“ отново приема пилотите от WTCR
19/06/2019 AT 08:06